Wsparcie klienta

PYTANIA I PORADY

FAQ - lista najczęściej zadawanych pytań

1. W jaki sposób mogę kupić kuchnię marki WFM KUCHNIE?
Należy wybrać salon sprzedaży, którego położenie najbardziej Państwu odpowiada i umówić się na wizytę lub go odwiedzić. Lista salonów jest dostępna na stronie:
https://www.wfm-kuchnie.pl/siec-sprzedazy/Polska#distribution
Można również wypełnić formularz kontaktowy i odpowiedzieć na kilka pytań, które są związane z naszymi zwyczajami w kuchni, wielkością gospodarstwa domowego i częstotliwością przygotowywania potraw. Po wypełnieniu formularza skontaktuje się z Państwem najbliższy względem adresu realizacji salon sprzedaży.
Link do formularza: https://www.wfm-kuchnie.pl/wsparcie-klienta/zamow-projekt

2. Czy konieczne jest umówienie wizyty w salonie?
Nie. Zalecamy jednak wcześniejsze telefoniczne umówienie wizyty. Dzięki temu mamy pewność, że projektant ma zarezerwowany czas tylko dla nas i nie będziemy oczekiwać w kolejce. Ponadto oszczędzamy swój czas jadąc na wyznaczoną godzinę, unikamy strat czasu na oczekiwanie.

3. Jak wygląda proces zamawiania kuchni?
Proces zamawiania kuchni składa się z kilku etapów. Można ten proces podzielić na 2 główne części:
- przed wizytą w salonie,
- proces obsługi klienta związany z przyjęciem zamówienia.
Przed wizytą w salonie
Przed wizytą w salonie warto wstępnie wymierzyć kuchnię, przygotować szkic pomieszczenia z zaznaczeniem położenia okna, parapetów, przyłączy, gniazdek elektrycznych. Warto też jeszcze przed wizytą w salonie odpowiedzieć sobie na kilka pytań:
- Czy bardziej odpowiada nam kuchnia tradycyjna czy nowoczesna?
- Ile osób będzie korzystać z kuchni?
- Czy będzie tam miejsce do spożywania posiłków?
- Czy będzie często przygotowywane jedzenie?
- Czy jest potrzebna duża przestrzeń do przechowywania produktów spożywczych?
Proces obsługi klienta związany z przyjęciem zamówienia
Wizyta w salonie rozpoczyna proces zamawiania kuchni oparty o wsparcie profesjonalnego projektanta kuchni, który poprzez rozmowę i zapoznanie się z Państwa preferencjami zaprojektuje funkcjonalną kuchnię, biorąc jednocześnie pod uwagę Państwa zwyczaje i preferencje, dzięki temu powstanie kuchnia, która będzie odpowiedzią na te indywidualne wymagania. Wspólnie z projektantem klient dokonuje wyboru preferowanych przez siebie kolorów, dekorów i innych zmiennych elementów kuchni. Projektant ze swojej strony dostarcza fachową i ekspercką wiedzę, aby Państwa kuchnia spełniła wszystkie oczekiwania.

4. Kiedy dostanę wycenę zaprojektowanej kuchni?
W czasie wizyty w salonie. Projektant przygotuje projekt i jego wycenę w kilku wariantach cenowych. Oferujemy wyjątkowo przejrzysty sposób wycen, który przy zaprojektowanej kuchni obrazuje kilka propozycji cenowych wynikających z zastosowanych materiałów. Dzięki temu uzyskujemy efekt dopasowania do preferencji klienta, który wybiera odpowiedni dla siebie wariant oferty.

5. Czy mogę otrzymać projekt i wycenę mailem?
Nie. Jest to możliwe podczas wizyty w salonie sprzedaży. Proces obsługi klienta wynikający z naszych doświadczeń wskazuje, że jedynym efektywnym sposobem przy projektowaniu kuchni jest wizyta w salonie sprzedaży i bezpośrednie spotkanie z projektantem.

6. Jaki jest koszt przygotowania projektu i wyceny?
Wstępny projekt i wycena są przygotowywane bezpłatnie.

7. Jeżeli zaakceptuję projekt i wybiorę wariant wyceny, to co dalej?
Projektant dokonuje wizyty  u klienta, aby dokonać ostatecznych pomiarów. Za wizytę projektanta w domu klienta jest pobierana kaucja, która zostaje odliczona od kwoty zamówienia. Kolejnym etapem jest podpisanie umowy, która zawiera wszelkie parametry realizacji projektu, płatności i sposobu realizacji zlecenia. Zlecenie trafia do fabryki, w której powstaje Państwa kuchnia. Kuchnia będzie dostarczona w uzgodnionym przez salon terminie i zamontowana przez profesjonalnych montażystów.

8. Czy projektant jest mi potrzebny, przecież mogę sam/a wybrać swoją kuchnię?
Projektowanie kuchni to bardzo złożony proces, który tylko pozornie wydaje się prosty. Nie zastąpi go przeglądanie poradników, czy katalogów producentów. Potrzebna jest profesjonalna wiedza, która pomoże zaprojektować dla Państwa funkcjonalną, czyli przystosowaną do codziennego użytkowania kuchnię. Pamiętajmy, że w Polsce z kuchni korzysta się średnio ok. 20 lat. Warto więc skorzystać na tym polu z wiedzy eksperta, który pozwoli nam cieszyć się naszą kuchnią przez wiele lat.

9. Skąd mam wiedzieć jaka kuchnia mi się podoba?
Na naszych stronie www przygotowujemy aranżacje, które odpowiadają wielu aktualnym trendom w projektowaniu kuchni. Aranżacje podzielone są według prostego klucza na: kuchnie nowoczesne i klasyczne. Wystarczy przejrzeć katalog z aranżacjami i poszukać tej, której estetyka będzie najbliższa naszym preferencjom.
Lista aranżacji jest dostępna pod linkiem:
https://www.wfm-kuchnie.pl/aranzacje
Można również przejrzeć katalog realizacji, który zawiera produkty zrealizowane u klientów.
Realizacje są dostępne pod linkiem:
https://www.wfm-kuchnie.pl/galeria-realizacji

10. Skąd będę wiedzieć, który kolor frontu lub uchwyt mi odpowiada?
W każdym salonie sprzedaży znajduję się zbiór wzorników, z którymi klient może się zapoznać. Wystarczy zapytać projektanta, on wskaże odpowiedni wzór. Można zobaczyć wzorniki, dotknąć, sprawdzić, czy materiał odpowiada naszym wyobrażeniom. Warto też dopytać projektanta o specyfikę materiałów, które nam się podobają. Rolą projektanta w czasie spotkania jest odpowiedzieć na wszelkie Państwa pytania związane z projektem kuchni.

11. Nie potrafię wyobrazić sobie wszystkich proponowanych przez Państwa systemów otwierania szafek? Co mam zrobić? Jak wybrać odpowiedni system?
W tej kwestii warto posłuchać rad projektanta w salonie. Projektant oprowadzi Państwa po salonie i zaprezentuje różne systemy otwierania w praktyce, dzięki pokazowi „na żywo” na zestawach z ekspozycji salonu. Dzięki temu wizyta w salonie pozwala praktycznie sprawdzić różne systemy otwierania.

12. Kto będzie udzielał mi informacji na temat obsługi mojego zamówienia?
Salon sprzedaży, w którym zostało przyjęte zamówienie. Pracownicy salonu posiadają wiedzę o wszystkich aspektach Państwa zamówienia i mogą udzielać wyczerpującej informacji.

13. Jak wygląda montaż kuchni?
Klient zamawiając kuchnie od znanej marki otrzymuje wsparcie również na etapie realizacji zamówienia. Proces montażu można podzielić na następujące kroki:
•    Dostarczenie mebli do mieszkania klienta.
•    Rozpakowanie zakupionych mebli i urządzeń.
•    Ustawienie szafek dolnych, zawieszenie szafek górnych.
•    Wypoziomowanie i skręcenie szafek, zamontowanie wszystkich elementów (szuflad, koszy itp.).
•    Montaż blatów, paneli naściennych.
•    Wykonanie wycięć w blatach, umożliwiających ich montaż (w przypadku konieczności dopasowania płyt do kształtów i występów ściany lub instalacji).
•    Wycięcie otworów pod płytę do gotowania, zlewozmywak, baterię oraz ich właściwe osadzenie.
•    Zamontowanie w meblach wbudowanych urządzeń chłodniczych, piekarnika, płyty do gotowania, zmywarki, pochłaniacza - w przypadku gdy wyposażenie to jest przedmiotem umowy.
•    Wycięcia w ścianach tylnych szafek, umożliwiające dostęp do przyłączy wodnych, kanalizacyjnych i gniazd elektrycznych zgodnie z życzeniem klienta.
•    Podłączenie urządzeń elektrycznych, posiadających fabryczne przyłącza z wtyczką do gotowej instalacji (zmywarka, chłodziarko-zamrażarka, pochłaniacz) oraz podłączenie urządzeń hydraulicznych i gazowych do gotowej do podłączenia instalacji, tylko w przypadku gdy wyposażenie to jest przedmiotem umowy. Pamiętać należy, że podłączenie urządzeń gazowych nie zwalnia z obowiązku dokonania odbioru podłączenia przez osobę z uprawnieniami.
•    Zamontowanie oświetlenia, listew przyściennych, listew cokołowych, maskujących i relingów oraz innych akcesoriów będących wyposażeniem szafek lub wypełnieniem zabudowy.
•    Regulacja okuć.
•    Sprawdzenie montażu.
•    Posprzątanie po montażu.
Zamontowanie i podłączenie urządzeń zakupionych poza salonem sprzedaży możliwe jest za dodatkową opłatą.

14. Czy datę montażu trzeba dokładnie uzgodnić?
Tak. To ważne, bo ekipa montażowa musi przecież dojechać i zrealizować usługę montażu. Dlatego takie działanie koniecznie trzeba zaplanować, żeby termin i godziny pasowały również klientowi. Termin montażu uzgadnia się tylko i wyłącznie z salonem sprzedaży, który przyjął zamówienie na realizację kuchni.

15. Jakie warunki płatności klient musi zrealizować?
Wszystkie warunki związane z płatnościami są ujęte w umowie podpisywanej w salonie sprzedaży. Należy uważnie się z nimi zapoznać i przestrzegać zawartych ustaleń.

16. Czy moje pieniądze będą bezpieczne?
Za realizacją usługi stoi marka WFM KUCHNIE należąca do grupa Szynaka Meble Sp. z o.o., która w sposób rzetelny i zestandaryzowany dobiera sieć partnerów handlowych. Cały proces sprzedaży jest poddany procedurom, które gwarantują naszym klientom bezpieczeństwo i komfort związany z realizacją usługi. Wszystkie płatności powinny być dokonywane zgodnie z zapisami umowy sprzedaży, którą klient zawiera z właścicielem salonu.
Informacje o firmie Szynaka Sp. z o.o.:
https://www.wfm-kuchnie.pl/marka-wfm/o-nas

17. Co w sytuacji, gdy po montażu okaże się, że coś nie spełnia moich oczekiwań?
Należy wtedy zgłosić się do Działu Wsparcia Klienta i omówić precyzyjnie zagadnienie.
Warto mieć przygotowany numer i serię kuchni dostępną na tabliczce znamionowej umieszczonej zawsze w szafce podzlewozmywakowej lub odczytaną z umowy zamówienia.
Dział wsparcia Klientów
Pytania dotyczące użytkowania i serwisu produktów WFM KUCHNIE.
poniedziałek - piątek w godz. 8:00 - 16:00.
tel. 68 347 56 38
e-mail: wsparcie@wfm-kuchnie.pl

18. Na jaki okres jest udzielana gwarancja?
Standardowo na 2 lata. Możliwe jest uzyskanie przedłużonej, 5-cio letniej gwarancji po rejestracji na stronie producenta. Termin zgłoszenia kuchni do 5-letniej gwarancji wynosi 3 miesiące od daty zakupu kuchni. Wystarczy wypełnić formularz przedłużonej gwarancji i potwierdzić zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych. Formularz jest dostepny pod adresem: https://www.wfm-kuchnie.pl/wsparcie-klienta/przedluz-gwarancje-do-5-lat


19. Dlaczego mam odpowiedzieć na pytania zawarte w formularzu kontaktowym?
Bez odpowiedzi na te pytania projektant nie ma podstaw do przygotowania się do spotkania. Pytania stawiane w formularzu są wynikiem setek zamówień, które zrealizowała nasza marka i mają zapewnić najwyższą jakość obsługi i jednocześnie zoptymalizować maksymalnie proces projektowania. Te pytania to efekt naszego know-how oraz lata doświadczeń. Odpowiedzi na te pytania pozwalają również przygotować się klientowi do rozmowy z projektantem.

20. Dlaczego warto wybrać markę WFM KUCHNIE?
Powody są trzy: profesjonalizm, funkcjonalność i empatia: - wartości naszej marki. Profesjonalnie zadbamy o Twoją kuchnię. Jej funkcjonalność to nasza odpowiedzialność społeczna a empatia to punkt wyjścia do projektowania.

21. Czy produkty WFM KUCHNIE są nowoczesne?
Dbamy o to, by śledzić większość aktualnych trendów w projektowaniu kuchni i wzornictwie. Uczestniczymy w czołowych, międzynarodowych wydarzeniach dla branży kuchennej, takich jak EuroCucina i Living Kitchen, aby na bieżąco obserwować nowe trendy i wprowadzać je do produkcji. WFM KUCHNIE powołało i koordynuje pierwszy na rynku polskim projekt mający za zadanie edukować i informować branżę i klientów o projektowaniu funkcjonalnych kuchni. Więcej informacji o projekcie: http://www.funkcjonalnakuchnia.pl/

 

 

 

Funkcje i użytkowanie kuchni

Jak w przypadku wielu przedmiotów codziennego użytku zmienił się również wizerunek nowoczesnej kuchni. Wcześniej kuchnia składała się przeważnie z pojedynczych elementów, takich jak kredens, piec, zlew, stół. Prace kuchenne zajmowały znaczną część dnia i składały się na nie gotowanie, zmywanie i przygotowywanie. Czynności te były wykonywane na niezależnych od siebie strefach roboczych, a długie odległości między strefami wpływały dodatkowo na długi czas przygotowywania. Z pojawieniem się kuchni do zabudowy praca w kuchni została zrewolucjonizowana. Ściśle określone funkcje i odpowiadające im strefy powodują, że gotowanie stało się dzisiaj procesem zracjonalizowanym. W związku z tym konieczna stała się również zmiana wymagań. 

Instrukcja użytkowania kuchni 

Praca w kuchni oznacza obcowanie z wysokimi temperaturami, parą wodną, wilgocią, środkami czyszczącymi. Ponadto wiele produktów spożywczych pozostawia silne plamy. Dzisiejsze materiały meblowe są co prawda odporne na większość z tych czynników, jednak są pewne granice wynikające z właściwości tych materiałów. Aby długo cieszyć się swoją kuchnią należy przestrzegać kilku istotnych wskazówek.

Film omawiajacy instrukcję użytkowania kuchni WFM KUCHNIE


Regularna pielęgnacja kuchni znacznie przedłuża jej życie. Dlatego utrzymuj swoją kuchnię w higienicznym stanie. Używaj wyłącznie łagodnych i rozpuszczalnych w wodzie  środków czyszczących. Używaj miękkiej szmatki lub gąbki. Nie używaj ścierek powodujących zarysowania. Usuwaj zabrudzenia tak szybko jak jest to możliwe. Świeże plamy dają się zazwyczaj lżej i najczęściej w całości usunąć. Po czyszczeniu wytrzyj powierzchnię do sucha. W żadnym wypadku nie używaj rozpuszczalników, proszków do czyszczenia lub gąbek do czyszczenia garnków, ponieważ one zniszczą powierzchnię tak silnie, że jej przywrócenie do stanu pierwotnego będzie niemożliwe.


Obok funkcjonalności w kuchni kładzie się dzisiaj duży nacisk na jej doskonały wizerunek. Kuchnia zmieniła się z warsztatu w pomieszczenie, w którym należy czuć się dobrze. Dlatego też w kuchni są używane tylko takie materiały, które przeznaczone są do użytkowania w pomieszczeniu mieszkalnym. Jakość tych materiałów została znacząco poprawiona, aby sprostać wymaganiom użytkowania w kuchni, ale potrzebują one również szczególnej troski, co chcemy niniejszym poruszyć.

Małe kompendium materiałów

Drewno

Drewno, albo precyzyjnie się wyrażając lite drewno, jest materiałem, który w sposób szczególny reaguje na wilgotność powietrza. Mówimy, że drewno pracuje. Zabezpieczenie powierzchni drewna może wprawdzie tą jego cechę spowolnić, ale nie można jej całkowicie wykluczyć. Należy więc dbać o to, żeby wilgotność powietrza w kuchni znajdowała się pomiędzy 40 i 70 %. Krótkookresowe przekroczenia w granicach 2-3 dni nie mają negatywnego wpływu. Również Państwo, a wiec użytkownicy kuchni, w powyższej wilgotności będą się czuli najlepiej. Cechami drewna są niejednolitość faktury, zróżnicowana struktura, kontrasty kolorystyczne, przebarwienia i sęczki. Te właściwości morfologiczne drewna, charakterystyczne dla materiału pochodzenia naturalnego, wynikające ze zróżnicowanych warunków środowiska w jakim drzewo wzrastało, odróżniają drewno od tworzyw wytworzonych sztucznie i jako takie nie stanowią wady wyrobu.

Wręcz przeciwnie - są one wyznacznikiem dobrej jakości. Ocena jakości powierzchni powinna odbywać się z odległości nie mniejszej niż 1 m, uwzględniając każdorazowo indywidualnie usytuowanie źródeł światła naturalnego i sztucznego. Przedstawione na wzornikach wybarwienia i rysunki drewna nie są powtarzalne na frontach całego zestawu mebli, ze względu na ww. cechy drewna oraz na to, że wzornik stanowi mały wycinek powierzchni mebli. Należy również unikać domawiania frontów po pewnym okresie użytkowania kuchni, gdyż działanie promieni UV ma wpływ na zmianę koloru.

Fornir

Fornir, inaczej okleina naturalna to drewno cienko skrawane na plastry grubości od 0,6 do 2 mm. Poprzez naklejenie forniru na płytę drewnopochodną uzyskuje się podobny wygląd jak w przypadku drewna litego i redukuje jednocześnie niedoskonałości drewna wynikające z jego podatności na wilgotność powietrza. Podobnie jak w przypadku drewna, cechami forniru są niejednolitość faktury, zróżnicowana struktura, kontrasty kolorystyczne, przebarwienia i sęczki. Te właściwości mor fologiczne okleiny naturalnej, charakterystyczne dla materiału pochodzenia naturalnego, wynikające ze zróżnicowanych warunków środowiska w jakim drzewo wzrastało, odróżniają ją od tworzyw wytworzonych sztucznie i jako takie nie stanowią wady wyrobu. Wręcz przeciwnie - są one wyznacznikiem dobrej jakości.

Płyty drewnopochodne – płyta wiórowa i MDF

Płyty drewnopochodne to określenie zbiorcze dla materiału płytowego
powstałego z wiórów drewnianych.

Płyta wiórowa jest produkowana z klejonych wiórów drewnianych, sprasowanych pod wysokim ciśnieniem i w temperaturze około 100 stopni Celsjusza. Powierzchnia płyty jest zazwyczaj obłożona okleiną naturalną lub tworzywem sztucznym.

Płyta MDF produkowana jest podobnie jak płyta wiórowa. Dla odróżnienia od płyty wiórowej do produkcji są używane drobne wióry, co powoduje większy ciężar płyty. Dzięki powierzchni z zamkniętymi porami MDF może służyć jako materiał do wykonania frezowanych (kształtowanych trójwymiarowo) frontów foliowanych lub lakierowanych.

Tworzywa sztuczne

Tworzywa sztuczne są stosowane jako powierzchnia frontów, korpusów lub blatów. Rozróżnia się tworzywa dysplastyczne i termoplastyczne. Tworzywem dysplastycznym jest laminat. Laminat może być zadrukowany dekorem lub mieć jednorodny kolor. Jest szczególnie przyjazny do czyszczenia, ponieważ ma gładką i zamkniętą powierzchnię. Specjalnie na blaty stosowane są unilamy, produkowane na tej samej bazie co laminat, ale spełniają szczególne wymogi dotyczące blatów. Tworzywa termoplastyczne, takie jak folia PCV, stosowane są na powierzchnię frontów. Ich przewagą jest możliwość kształtowania powierzchni.

Metale – stal szlachetna i aluminium

Metale wykorzystywane są w kuchni albo ze względów technicznych, jak okuciach, w sprzęcie gospodarstwa domowego lub zlewozmywakach, albo dla podniesienia wizerunku kuchni. Głównie używane jest aluminium i stal szlachetna.

Lakiery

Używane są na powierzchni frontów drewnianych lub z okleiny naturalnej w połączeniu z bejcami. Niektóre elementy metalowe mogą być lakierowane proszkowo, tzn. proszek lakierniczy jest wypalany na powierzchni lakierowanej.

Szkło

Aby kuchnia sprawiała wrażenie bardziej przestrzennej wielokrotnie wykorzystywane są drzwi z szybą.

Kamień i płyty z tworzyw mineralnych

Najczęściej wykorzystywanym gatunkiem kamienia na blaty jest granit, który charakteryzuje się dużą twardością. Powierzchnia ma naturalne fugi i może przyjmować ciecze. Po impregnacji silikonem lub podobnym środkiem przyjmowanie cieczy może być zmniejszone, ale nie zlikwidowane. Tłuszcz, olej i inne ciecze dostępne w handlu powinny być natychmiast usunięte, aby nie pozostały trwałe plamy.
Gorące garnki należy stawiać na podstawkach, aby uniknąć porysowania. Jako produkt naturalny każdy kamień jest niepowtarzalny, a wiec poszczególne płyty mogą się różnić pod względem koloru i struktury.
Płyty z tworzyw mineralnych składają się z cząstek kamienia wymieszanych z syntetyczną masą. Właściwości płyty zależą od rodzaju użytej masy.

Wskazówki dotyczące użytkowania

Praca w kuchni oznacza obcowanie z wysokimi temperaturami, parą wodną, wilgocią. Ponadto wiele produktów spożywczych pozostawia silne plamy. Dzisiejsze materiały meblowe są co prawda odporne na większość z tych czynników, ale są pewne granice wynikające z właściwości tych materiałów.

Aby długo cieszyć się swoją kuchnią, należy przestrzegać kilku istotnych wskazówek w obchodzeniu się z nią.

 
Przy gotowaniu dbaj o dostateczne wietrzenie, aby para wodna nie kondensowała się na elementach meblowych.

 




Otwieraj zmywarkę dopiero po ok. 20 min od zakończenia programu, żeby para miała możliwość skondensowania się wewnątrz urządzenia.





Unikaj rozlewania wody

 

 


Używaj pochłaniacza pary.

Ustal indywidualnie wydajność pochłaniacza wg parametrów pomieszczenia. Jako reguła powinna być stosowana następująca formuła:

  • Powierzchnia kuchni x wysokość kuchni x 6 = minimalna wydajność pochłaniacza w m sześciennych / h
  • Powierzchnia kuchni x wysokość kuchni x 12 = maksymalna wydajność pochłaniacza w m sześciennych / h

 

Przykład: 

powierzchnia kuchni = 12 m kw.
wysokość kuchni = 2,4 m
12 m kw. x 2,4 m x 6/h = 173 m sześc. / h (minimalna wydajność)
12 m kw. x 2,4 m x 12/h = 346 m sześc. / h (maksymalna wydajność)


Nie stawiaj ekspresu do kawy i czajnika pod szafkami wiszącymi. Długofalowo para wodna i temperatura szkodzą Twoim meblom.




Nie stawiaj gorących garnków bezpośrednio na blat lub inną część mebla bez użycia podstawki.

 



Sprawdzaj regularnie odpływ kondensującej się wody w lodówce, żeby nie doszło do jego zatrzymania. Postępuj zgodnie z instrukcją obsługi lodówki.

 

 



Porcelana i naczynia kamionkowe mają od spodu niepowlekaną powierzchnię. Przy przesuwaniu po blacie mogą powstawać lekkie zarysowania.

 


Sprawdź od czasu do czasu temperaturę na krawędzi powierzchni drzwi piekarnika.
Wskazówka: Dopóki krawędź drzwi można dotknąć palcem, temperatura pozostaje poniżej 70 stopni Celsjusza
i nagrzewanie się jest w normie. Jeżeli nie – należy poprosić serwis o sprawdzenie szczelność drzwi piekarnika.

 



Nie krój bezpośrednio na blacie. Używaj deski do krojenia.

 

Wskazówki dotyczące pielęgnacji


Regularna pielęgnacja kuchni do zabudowy oznacza utrzymanie jej wartości i znacznie przedłuża jej życie. Dlatego utrzymuj swoją kuchnię w higienicznym stanie.

  • Używaj zasadniczo wyłącznie łagodnych i rozpuszczalnych w wodzie środków czyszczących, które w swojej informacji o produkcie wyraźnie przeznaczone są do mebli kuchennych.
  • Używaj miękkiej szmatki lub gąbki. Nie używaj ścierek powodujących zarysowania.
  • Usuwaj zabrudzenia tak szybko, jak to możliwe. Świeże plamy dają się zazwyczaj lżej i najczęściej w całości usunąć.
  • Po czyszczeniu wytrzyj powierzchnię do sucha. 


 
W żadnym wypadku nie używaj rozpuszczalników, proszków do czyszczenia lub gąbek do czyszczenia garnków, ponieważ zniszczą powierzchnię tak silnie, że przywrócenie jej do stanu pierwotnego będzie niemożliwe.

 





Nie używaj do czyszczenia pary wodnej pod ciśnieniem ani węża z wodą.

 

Drewno lakierowane

Lakierowane powierzchnie drewniane należy czyścić ciepłą wodą z delikatnym środkiem czyszczącym średnio mokrą ścierką. Następnie powierzchnię dokładnie wytrzeć do sucha zgodnie z kierunkiem usłojenia. Przy szczególnie mocnych plamach środek czyszczący może być nierozwodniony lub można użyć płynu do czyszczenia szyb. Dla bezpieczeństwa należy sprawdzić w niewidocznym miejscu, czy środek do czyszczenia szyb nie szkodzi powierzchni.

Powierzchnie z tworzyw sztucznych (fronty, korpusy, blaty)

Powierzchnie z tworzyw sztucznych należy czyścić łagodnym środkiem czyszczącym i miękką ścierką. Następnie przetrzeć czystą wodą i wytrzeć do sucha. Przy szczególnie mocnych plamach środek czyszczący może być nierozwodniony lub można użyć płynu do czyszczenia szyb.

Płyty ceramiczne

Zabrudzenia, które nie uległy zapieczeniu, mogą być usunięte mokrą ścierką bez dodatkowego środka czyszczącego. Ślady po metalowych garnkach, kamień lub plamy po wodzie mogą być usunięte środkiem do czyszczenia stali nierdzewnej lub specjalnym środkiem do czyszczenia płyt ceramicznych. Silnie przypalone zabrudzenia powinny być usunięte przy pomocy żyletki, gdy są jeszcze ciepłe. W przypadku przypalonego cukru lub składników zawierających cukier zabrudzenia muszą zostać usunięte natychmiast.

Stal szlachetna i emalia

Do normalnej konserwacji wystarcza zwykły płyn do mycia naczyń. Silne zabrudzenia i ślady po wodzie należy usuwać rozwodnionym środkiem do czyszczenia stali. Zabrudzenia z rdzy najlepiej usuwać 10% kwaskiem cytrynowym lub specjalnym środkiem do czyszczenia stali nierdzewnej. Okucia, a w szczególności zawiasy raz w roku trzeba posmarować wazeliną techniczną.

Aluminium

Powierzchnie aluminiowe należy czyścić wilgotną, miękką ścierką bez innych dodatków. Aby uniknąć śladów po wodzie, zaleca się powierzchnię wytrzeć do sucha. Przy silniejszych zabrudzeniach można wykorzystać środek do czyszczenia zmywarek albo płyn do mycia szyb.

Pochłaniacze pary

Obok normalnego czyszczenia obudowy, metalowy filtr musi być regularnie myty w zlewie lub w zmywarce. Filtry z włókniny muszą być regularnie wymieniane. Jeżeli pochłaniacz nie jest podłączony do komina i działa tylko jako pochłaniacz zapachów, filtr z węgla aktywowanego musi być wymieniany co 3-6 miesięcy.

Piekarniki

Piekarniki dają się wyczyścić dostępnymi w handlu środkami czyszczącymi, dopóki są jeszcze ciepłe, a zabrudzenia nieprzypalone. Do silnych zabrudzeń należy używać specjalnie do tego przeznaczonego środka do czyszczenia piekarników.

Lodówki

Ze względów higienicznych lodówkę należy gruntownie umyć co 6 miesięcy. W tym celu wyłącz lodówkę z prądu, odczekaj, aż się odmrozi, wyjmij wszystkie półki i szuflady. Do czyszczenia zaleca się delikatny środek czyszczący i miękką ścierkę.

Podsumowanie

Jak widać, pielęgnacja kuchni nie jest „piekielną robotą”. Nie potrzeba arsenału środków chemicznych. W większości przypadków wystarczą dostępny w handlu delikatny środek czyszczący i miękka ścierka. W instrukcjach obsługi sprzętu znajdują się dalsze informacje dotyczące poszczególnych sprzętów.


Decydujące jest szybkie usunięcie zabrudzeń i plam. Pozwoli to długo cieszyć się kuchnią.

Porozmawiaj z projektantem
22 33 11 764

Poniedziałek - sobota w godz. 10:00-21:00

Niedziela w godz. 10:00-18:00

Pytania dotyczące użytkowania
i serwisu produktów WFM KUCHNIE
68 347 56 38

Poniedziałek - piątek w godz. 8:00-16:00

Opłata za połączenie zgodna ze stawką przewidzianą przez operatora wg aktualnego cennika

Zapisz swoją wycenę

Po zapisaniu będzie ona dostępna w Moje Konto > Zapisane wyceny

Zapisano
Błąd

Nie zapisałeś wyceny!

Wylogowanie się spowoduje, że dane zostaną utracone.

Zapisz wycenę Wyloguj bez zapisywania